Zdrowe odżywianie

raspberries-422979_1920

Kiedy przygotowujemy posiłki dla naszej rodziny, myślimy głównie o tym, aby były one smaczne oraz zdrowe. Odpowiednia dieta bowiem to dzisiaj podstawa. Dzięki niej możemy uniknąć wielu chorób i utrzymać zdrowy stan swojego organizmu, a także lepsze samopoczucie.

Zdrowe gotowanie to przede wszystkich unikanie nadmiernych ilości tłuszczu i cholesterolu. Tłuste mięsa i wędliny warto zamienić na ryby morskie, a smalec i masło na margaryny lub oleje roślinne. Niekorzystny wpływ na nasz organizm mają także kwasy tłuszczowe trans, które znajdują się w produktach typu fast-food, dlatego należy unikać spożywania takich potraw. Do swojej diety warto włączyć warzywa oraz owoce. Są one źródłem witamin i składników mineralnych. Lekkostrawna kuchnia to także zdrowe węglowodany, które znajdują się w produktach o niskim indeksie glikemicznym takich jak chleb z mąki z pełnego przemiału, ryż brązowy czy płatki owsiane. Ważne jest również to, aby regularnie spożywać posiłki oraz pić dużo wody.

Jeżeli podczas przyrządzania posiłków wykorzystujemy przepisy z Internetu czy też książek kucharskich, powinniśmy zwrócić uwagę na ilość soli, gdyż jej nadmiar może przyczyniać się do występowania wielu zaburzeń odżywiania, dlatego należy jej używać w ograniczonych ilościach.